Eventy, Golf, Verzie R / 31. január 2022 / 5 minút ČÍTANIA
Volkswagen Golf R Variant: Pán dokonalý
Sen o jednom aute, ktoré dokáže rovnako dobre poslúžiť pri každodenných povinnostiach, previezť veľa batožiny, odviezť štyroch dospelých v komforte, zabaviť šoféra cez víkendy, ponaháňať športiaky na trati a príležitostne predriftovať kruhový objazd sníva snáď každý. Vďaka novému Golfu R Variant môžete tento sen prestať snívať. Môžete ho začať žiť. To sme usúdili po krátkom prvom zoznámení v Nemecku.
Musíme sa vám priznať. Keď sme vycestovali do Nemecka, aby sme sa prvýkrát pozreli na vynovený Volkswagen T-Roc a prvýkrát si vyskúšali nový Volkswagen Taigo, dostali sme skvelú príležitosť pozrieť sa na zúbky aj novej rakete z dielne oddelenia Volkwagen R: Golf R Variant.
V atraktívnej modrej Lapiz Blue púta pohľady, ale ak si ho objednáte v menej nápadnej farbe, Golf R Variant je skvelou definíciou vlka v ovčom rúchu. Znalci ho odhalia podľa 19-palcových kolies, ktoré v sebe ukrývajú veľké brzdy s dierovanými kotúčmi, podľa štvorice výfukov a podľa ostrejšie tvarovaného predného nárazníka, ktorého úlohou je nasmerovať dostatok chladiaceho vzduchu k masívnym chladičom. Ale žeby auto pútalo pozornosť na míle, to sa povedať nedá. A práve v tom spočíva jeho čaro.
Podľa etikety
Golf R Variant vie, ako sa správať, aj keď svoj ostrejší charakter odhaľuje hneď po naštartovaní. Tuhšie uloženie motora a jeho športové naladenie znamenajú nepatrný nárast vibrácií na voľnobehu a motor sa prejavuje príjemne basovými tónmi. Nič, čo by vás vyrušilo, avšak niečo, čo si všimnete. Všimnete si aj výborne tvarované športové sedadlá, ktoré vás nekompromisne usadia presne pred volant potiahnutý perforovanou kožou.
Veľké pádielka na radenie prevodových stupňov spolu s modrými detailmi v interiéri auta navodzujú tú správnu atmosféru. Ale ak chcete, aby sa prejavila naplno, treba ešte spraviť pár úkonov. Bežne je totiž snahou Golfu R byť dokonalý džentlmen. Má veľmi príjemne poddajný podvozok, je vynikajúco odhlučnený a umožňuje vám jazdiť plynulo, bez trhania či ostrých zvukov. Dokonca aj spotreba sa dá udržať na veľmi prijateľnej úrovni.
Skutočná povaha Golfu R Variant je však vzdialená iba na stlačenie jediného tlačidla. Malé modré „R“ na ľavom ramene volantu toto krotké kombi kompletne transformuje. Golf zo seba strháva rúcho baránka, otvorí ventily vo výfuku, nastaví sa do najagresívnejšieho režimu a je pripravený štekať.
Nijako inak sa totiž nedá popísať spontánna reakcia motora na ľavé pádielko, ktoré mu káže, aby zaradil nižší prevodový stupeň. Motor vyštekne, otáčky vystrelia a pri správnom načasovaní sa z výfuku ozve ostrá paľba. Ak si ju chcete vychutnať naplno a bez prikrášlenia, môžete. Golf R Variant totiž ponúka zvukový režim „Pure“, ktorý naplno otvára hrdlo výfuku, avšak vypína systém na zvýraznenie zvuku motora. Výsledné divadlo je pôsobivé a aj keď v kútiku duše nám je ľúto, že športový výfuk Akrapovič pri verzii Golf R Variant nie je k dispozícii, treba uznať, že ani základný výfuk nie je vôbec márny. Navyše jeho konštrukcia umožňuje použitie ťažného zariadenia. Toto je prvý Golf R Variant, s ktorým môžete ťahať príves. Tomu sa hovorí všestranný talent!
Driftujúca lokomotíva
Motor 2.0 TSI opäť pripomína svoje kvality. Tu dosahuje maximálny výkon 235 kW (320 k) a krútiaci moment až 420 Nm! Premietnutie týchto parametrov do reálneho sveta vyzerá tak, že eRko skrátka ťahá a ťahá ako zmyslov zbavené.... A neprestáva. Po každom kopnutí po ultrarýchlom preradení sedemstupňovej prevodovky DSG sa všetko opakuje znovu, ťažší prevod zdanlivo vôbec netlmí chuť auta zrýchľovať.
Treba však povedať, že eRko je relatívne ťažké. Pri správnej súhre okolností – dobrého povrchu a teploty pneumatík – zažijete výraznejší pocit zo zrýchlenia v omnoho ľahšom GTI Clubsport... Avšak neodškriepiteľnou výhodou Golfu R Variant je, že ten pre podanie maximálneho výkonu žiadne správne okolnosti nepotrebuje. Je ťažší, ale vďaka trakcii pohonu všetkých štyroch kolies dokáže svoj výkon preniesť na cestu takpovediac kedykoľvek. A so šikovným zadným diferenciálom schopným variabilne prerozdeľovať výkon medzi zadné kolesá vie v zákrutách aj pomôcť auto nasmerovať do zákruty.
Výsledok? Golf R Variant je rýchly vždy a všade, takmer za každého počasia. A dokáže byť aj hravý. Auto môžete v zákrutách ovládať plynom nie je problém vystrúhať aj malé powerslajdy na výjazdoch. Pre dôkladnejší test si počkajme na domáce podmienky a známe cesty. V Nemecku sme mali dosť rovnú a rýchlu testovaciu trasu. Aj z tých pár zákrut sme však nadobudli pocit, že Golf R bude zaujímavá jazdecká hračka.
A keď nájdete dostatočne veľkú a bezpečnú plochu, vie sa vďaka režimu Drift zmeniť aj na chuligána :).
JH
Facebook Mail | |
Volkswagen Golf R Variant VW Golf R kombi 4motion drift jazda |