Novinky, Golf, Verzie R / 7. júl 2021 / 4 minúty ČÍTANIA
PokRRRačujeme! Volkswagen Golf R Variant
Golf R Variant sa predstavil v plnej paráde! Kombinácia výkonu 320 koní, pohonu všetkých kolies a batožinového priestoru s objemom 611 litrov nikdy nevyzerala tak dobre!
Volkswagen to so šoférskymi autami myslí vážne, najmä keď vezmeme do úvahy, že krátko pred predstavením tohto horúceho kombi uzrelo svetlo sveta Polo GTI. A to naše motoristické duše nesmierne teší.
Volkswagen Golf R Variant nám robil radosť už aj v predchádzajúcej generácii. Ponúkol nenápadnosť a neotrasiteľnú rýchlosť Golfu R v praktickejšom, rodinnom balení. Novinka pokračuje presne v tomto štýle, avšak je lepšia asi v každom merateľnom smere.
270 km/h
Vynovený motor 2.0 TSI dosahuje maximálny výkon až 235 kW (320 koní). Špičková pohonná jednotka s kódovým označením EA888 teda opäť ukazuje svoj potenciál, tento raz vo svojej štvrtej generácii. Maximálny krútiaci moment dosahuje hodnotu až 420 Nm a motor ho je schopný dosiahnuť už pri 2 100 otáčok za minútu, pričom si túto hodnotu drží až do 5 350 otáčok. To znamená, že motor bude ťahať až do vysokých otáčok.
Dynamické parametre sú hodné skutočného športového auta: zrýchlenie na 100 km/h je vďaka štandardne montovanej 7-stupňovej prevodovke DSG s funkciou Launch Control a pohonu všetkých štyroch kolies 4Motion otázkou iba 4,9 sekundy, pričom Golf R Variant bude pokračovať až do 250 km/h, kedy zasiahne elektronický obmedzovač rýchlosti.
S balíkom R Performance sa hranica maximálnej rýchlosti posúva na hodnotu až 270 km/h! Tento balík zahŕňa taktiež 19-palcové kolesá a dodatočné jazdné režimy: Special – jazdný režim špeciálne vyvinutý pre jazdu na Nürburgringu, v ktorom vám okrem iného prevodovka DSG nepreradí ani po dosiahnutí maximálnych otáčok motora, a Drift.
Golf R Variant totiž dostal po vzore hatchbacku aj špeciálny diferenciál na zadnú nápravu, schopný prerozdeľovať krútiaci moment individuálne medzi zadné kolesá. Vďaka tomuto systému dokáže Golf R Variant driftovať. Áno, čítate dobre! Celý systém je navyše prepojený aj s pohonom 4Motion, elektronickými uzávierkami XDS a adaptívnymi tlmičmi DCC cez nový Vehicle Dynamics Manager. Ten zastrešuje všetky komponenty ovplyvňujúce jazdu a vďaka nemu má Golf R Variant veľmi precízne a neutrálne jazdné vlastnosti s mimoriadne rýchlymi reakciami všetkých systémov, ktoré spolupracujú miesto toho, aby si každý robil pri jazde „to svoje“. Aby to tak naozaj bolo, podstúpil Golf R Variant veľkú časť svojho vývoja priamo na Severnej slučke Nürburgringu. Pre vodičov, ktorí chcú využiť maximálny potenciál auta je tu samozrejme možnosť úplne deaktivovať ESC.
Dodajme, že špecifický športový podvozok je v porovnaní s klasickým Golfom znížený o 20 mm a obsahuje upravenú kinematiku a geometriu zavesenia kolies. Na krotenie novinky slúžia väčšie kotúčové brzdy s plávajúcim uložením na hliníkových klobúkoch, čo znižuje hmotnosť kotúčov o 600 g na stranu.
Potiahne
Novinka ťahá nielen pri akcelerácii. Prvýkrát dokáže potiahnuť aj príves s hmotnosťou až do 1,9 tony. A to je presne čaro Golfu R Variant: popri tom všetkom je skutočne praktický. Jeho batožinový priestor má objem 611 litrov (po sklopení sedadiel až 1 642 litrov) a rázvor predĺžený o 50 mm v porovnaní s krátkou verziou prepožičiava zadným pasažierom ozaj štedrý priestor na sedenie. Nový dizajn verzie Variant pritom ostrú verziu nijako nepripravuje o dynamický vzhľad. Práve naopak.
Keby ste nesedeli v interiéri so športovými sedadlami, športovým volantom a nemali ste okolo seba prešívanie modrou niťou, karbónovú štruktúru niektorých poťahov či špecifickú grafiku digitálneho prístrojového štítu, mohli by ste si pri bežnej jazde do práce pomyslieť, že sedíte v obyčajnom rodinnom kombi. Realita s veľkým R je pritom vzdialená len jedno razantnejšie stlačenie plynového pedála a pripomenie sa vám cez štyri veľké koncovky športového výfukového systému ;) .
Facebook Mail | |
Volkswagen Golf R Variant Golf Variant Hot hatch kombi R TSI 4Motion drift nurburgring golf cena |