Lifestyle, Golf / 26. apríl 2024 / 3 minúty ČÍTANIA

Volkswagen Golf v motoršporte! Pozrite si najväčšie chuťovky z histórie

Volkswagen sa dlho vyhýbal oficiálnym aktivitám v motoristickom športe, ale to sa príchodom prvého Golfu GTI v roku 1976 zmenilo.

Len o rok neskôr sa Volkswagen prvýkrát zúčastnil nemeckých majstrovstiev v rely. Golf GTI bol homologovaný v skupine 1 a za jeho volantom sedel v roku 1977 Jochi Kleint, jazdec rely a zároveň prvý továrenský jazdec Volkswagenu. Súbežne s modelom GTI debutoval aj prvý atmosféricky plnený vznetový motor Volkswagen v modeli Golf I. Vozidlá boli modernizované pre použitie na medzinárodných pretekoch rely a v roku 1978 nastal ich čas: Jochi Kleint a Andreas Hänsch sa zúčastnili Rallye Monte Carlo s preplňovaným dieselovým Golfom. Tento model sa prebojoval zimnými podmienkami a obsadil senzačné 13. miesto. To bol začiatok úspešného príbehu. Až do začiatku 90. rokov dosiahol Volkswagen s modelom Golf množstvo víťazstiev v rely športe. Titul majstra sveta v skupine A z roku 1986 a dva tituly majstra Nemecka hovoria za všetko. O niekoľko rokov neskôr pokračovala účasť v motoristickom športe na pretekárskych tratiach - v masových súťažiach so značkovými trofejami aj s továrenskými programami. Aj tu GTI stanovilo štandardy dvoma víťazstvami v tituloch a zažiarilo svojou spoľahlivosťou a maratónskymi vlastnosťami aj v slávnych 24-hodinových pretekoch na Nürburgringu.

Golf I GTI „Zebra“

Volkswagen sa prvýkrát zúčastnil nemeckých majstrovstiev v rely v roku 1977. Golf I GTI v čiernobielom zebrovanom prevedení šoféroval Jochi Kleint.

Golf I GTI 'Rheila' 

V roku 1981 získal Alfons Stock so spolujazdcom Paulom Schmuckom titul majstra Nemecka v rely. Žiarivo zelený Golf GTI v skupine 2 získal legendárny status ako "Rheila Frog". 

Golf I GTI "Pierburg“

Per Eklund a Hans Sylvan dosiahli s vozidlom GTI 1980 vynikajúce výsledky na mnohých rely podujatiach - napríklad piate miesto na Rallye Monte Carlo. 

Golf II GTI 16V 

Továrenský tím Volkswagen si v roku 1986 pod vedením Švéda Kennetha Erikssona a jeho nemeckého spolujazdca Petra Diekmanna zabezpečil titul v majstrovstvách sveta v rely skupiny A, ktoré sa konali po prvý raz. 

Golf II Rallye G60

Golf Rallye G60 má pohon všetkých kolies a s preplňovaním typu scroll na cestu dodáva výkon 207 kW (282 k). V roku 1991 s ním Erwin Weber a Manfred Hiemer vyhrali nemecký rely šampionát. O rok skôr sa už Golf G60 zúčastnil na majstrovstvách sveta v rely a okrem iného dosiahol pódiové umiestnenie na Rallye Nový Zéland. 

Golf II Pikes Peak

V roku 1987 na legendárnych pretekoch Pikes Peak International Hill Climb v americkom štáte Colorado jazdil Jochi Kleint na Golfe s dvoma nezávislými motormi, z ktorých každý bol vybavený turbodúchadlom a spolu dosahovali výkon 479 kW (652 k). Kleint bol s dvojmotorovým Golfom na najlepšej ceste, než musel krátko pred cieľom vzdať kvôli poruche zavesenia. 

Golf VII GTI TCR

Seriál TCR, ktorý sa zrodil v roku 2015, kombinuje preteky najvyššej triedy s takmer sériovou technológiou. Pre tento seriál sú schválené 4- a 5-dverové vozidlá s 2,0-litrovými preplňovanými motormi - ideálne pre Golf GTI TCR. Do roku 2019 dodal Volkswagen Motorsport viac ako 100 kusov tohto pretekárskeho vozidla zákazníckym tímom po celom svete, ktoré s pretekárskym vozidlom s výkonom 250 kW (340 k) dosiahli nespočetné množstvo víťazstiev a majstrovských titulov. V roku 2019 Benny Leuchter triumfoval vo Svetovom pohári cestovných automobilov na okruhu Nürburgring Nordschleife.

Súvisiace články

Technológie, Golf

Volkswagen Golf prinášal inovácie pre ľudí! (2. časť)

Technológie, Lifestyle, Golf

Volkswagen Golf prinášal inovácie pre ľudí! (1. časť)

Lifestyle, Štúdie a koncepty, Golf

Giugiaro: Takto sa kreslil prvý Golf!

Súvisiace články

Technológie, Golf

Volkswagen Golf prinášal inovácie pre ľudí! (2. časť)

Technológie, Lifestyle, Golf

Volkswagen Golf prinášal inovácie pre ľudí! (1. časť)

Lifestyle, Štúdie a koncepty, Golf

Giugiaro: Takto sa kreslil prvý Golf!