Technológie, Úžitkové vozidlá / 11. marec 2015 / 5 minút ČÍTANIA
Volkswagen CADDY - Vždy najlepšia voľba.
Značka Volkswagen úžitkové vozidlá po prvý raz predstavuje štvrtú generáciu veľmi populárneho modelového radu Caddy. Počas uplynulých 11 rokov výroby sa na celom svete predalo približne 1,5 milióna exemplárov z ocenenej tretej generácie.
Evolúcia bestsellera: dizajn nového modelu Caddy upúta nielen zostrenými hranami a jasne definovanými povrchmi so štylistickou čistotou. Reštylizovaná predná a výrazne tvarovaná zadná časť karosérie dodávajú kompaktnému dodávkovému automobilu nezameniteľný charakter – ďalej umocnený novým dizajnom predných a zadných skupinových svetiel. Pri zachovaní maximálnej funkčnosti má vysoko kvalitná mestská dodávka výrazne zvýšenú exkluzivitu a dynamiku. V nadväznosti na expresívny exteriér dostal aj interiér kabíny zvýraznené línie a tvary. Nápadné dekoračné prvky s integrovanými mriežkami ventilácie a nová generácia systémov infotainmentu podčiarkujú moderný vzhľad modelu Caddy novej generácie.
Nový Caddy chce nadviazať na tento úspech. Mestská dodávka a jej univerzálny rodinný súrodenec prichádzajú vylepšené a zušľachtené v každej oblasti, pričom pre slovenského zákazníka sú ceny novej generácie po zohľadnení štandardného vybavenia nižšie oproti predchádzajúcej.
Nové a modernizované motory využívajú najnovšie technológie, ktoré zabezpečujú vysokú účinnosť a splnenie emisnej normy EU6. Technickú bázu pre naftové verzie tvorí štvorvalec 2.0 TDI v štyroch výkonových modifikáciách od 55 kW (75 k) do 110 kW (150 k). Najúspornejšou verziou je skriňová dodávka Caddy TDI BlueMotion, špeciálne vyvinutá na rozvoz tovaru v meste. "S priaznivou spotrebou paliva, nižšou ako 4 litre na 100 kilometrov nový Caddy vytvára nový štandard,” vysvetľuje Dr. Eckhard Scholz, predseda predstavenstva spoločnosti Volkswagen Úžitkové vozidlá. Dodáva: "Ešte aj nový model 1.4 TGI, ktorý je nástupcom veľmi populárneho modelu Caddy EcoFuel, spotrebuje iba 4,1 kilogramu stlačeného zemného plynu na 100 kilometrov. Vďaka downsizingu a prepĺňaniu turbokompresorom dosahuje vyšší výkon ako jeho predchodca, pričom spotrebuje o 28 percent menej paliva. Z týchto výkonových parametrov profituje každý – prinášajú benefit rovnako životnému prostrediu ako peňaženke majiteľa.”
Pri benzínových motoroch sú na výber dva prepĺňané agregáty s priamym vstrekovaním paliva. Základným motorom je prepracovaný štvorvalec 1.2 TSI s výkonom 62 kW (84 k). Nad ním figuruje vylepšený štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 92 kW (125 k): Prvý krát bude v ponuke i kombinácia benzínového motora (1.4 TSI) s automatickou prevodovkou DSG.
Široká škála nových bezpečnostných a komfortných prvkov zvyšuje ochranu posádky a podporuje vodiča modelu Caddy pri riadení. "Na dosiahnutie toho sme inkorporovali veľký počet asistenčných systémov, ktoré sú unikátne v segmente mestských dodávkových automobilov," povedal Hans-Joachim Rothenpieler, člen predstavenstva spoločnosti Volkswagen Úžitkové vozidlá pre technický vývoj. Jedným z nich je systém na monitorovanie priestoru pred vozidlom ‘Front Assist’ s funkciou núdzového brzdenia v meste ‘City Emergency Braking’: ak vodič nezaregistruje prekážku pred vozidlom pri rýchlosti jazdy do 30 km/h, systém automaticky zabrzdí vozidlo, čo v ideálnom prípade zabráni kolízii. V osobnej verzii je nový Caddy navyše vybavený bočnými airbagmi vpredu a bočnými závesovými airbagmi na ochranu hlavy.
Približne 22 percent všetkých nehôd, pri ktorých dochádza k zraneniam osôb, je spôsobených kolíziou s viac ako jednou prekážkou. Na minimalizáciu rizika v takejto situácii je nový Caddy štandardne vybavený oceneným multikolíznym brzdovým systémom. Po prvotnej kolízii systém automaticky zabrzdí vozidlo, aby sa predišlo následnej kolízii ak by vodič nebol schopný reagovať.
Ďalšími asistenčnými prvkami na želanie sú systémy ‘Light Assist’ a ‘Driver Alert’. Prvý automaticky zapína a vypína diaľkové svetlá vozidla podľa aktuálnych svetelných podmienok, druhý priebežne monitoruje reakcie vodiča pri riadení a ak zistí odchýlku od normálneho stavu spôsobenú únavou, upozorní vodiča na nutnosť prestávky v jazde. Ponuku prvkov vybavenia na želanie, prispievajúcich k zvýšeniu bezpečnosti, rozšírilo elektricky vyhrievané čelné sklo, ktoré permanentne zabezpečuje dobrý výhľad vodiča.
Novinkou medzi prvkami dodávanými na želanie je aj adaptívny tempomat Adaptive Cruise Control (ACC), ktorý je aktívny v rozsahu rýchlosti od 0 do 160 km/h (pri prevodovke DSG), resp. od 30 do 160 km/h (pri manuálnej prevodovke). ACC pomocou radarového senzora monitoruje vzdialenosť a relatívnu rýchlosť od vozidiel idúcich vpredu a udržiava nastavený odstup pri zohľadnení nastavenej rýchlosti jazdy. Pri prevodovke DSG s dvoma spojkami dokáže ACC úplne zastaviť vozidlo a v dopravnej zápche dokáže automaticky sledovať vozidlá pred sebou.
V kombinácii s rádiami Colour a Media alebo s rádio-navigačným systémom Discover Media si zákazník môže objednať cúvaciu kameru. Systém 'Park Assist' dokáže ovládaním riadenia automaticky zaparkovať vozidlo paralelne alebo kolmo k smeru jazdy – čo je zvlášť praktický prvok pre kuriérske služby.
Nový Volkswagen Caddy sa začne predávať v Nemecku koncom júna, ďalšie európske štáty budú nasledovať v krátkom časovom odstupe. Predajcovia začnú prijímať prvé objednávky v marci.
Facebook Mail |