Novinky / 29. september 2024 / 3 minúty ČÍTANIA

Volkswagen ID.3 GTX a ID.3 GTX Performance: Chcete to ostré, alebo ostrejšie?

Najvýkonnejší elektromotor značky Volkswagen sa dostal na zadnú nápravu verzie ID.3 GTX Performance. Výkon však nie je všetko. Tu ide o celkovú zábavu za volantom!

Volkswagen chce dokázať, že aj v prípade elektrických áut si môžete užiť skutočnú zábavu za volantom, a že aj keď je ohľaduplnosť k životnému prostrediu dôležitá vždy, niekedy sa oplatí spraviť drobné ústupky pre celkovú radosť z jazdy.

Takým ústupkom sú napríklad pneumatiky. ID.3 GTX obúva špičkové športové pneumatiky Bridgestone Potenza Sport. Už to hovorí veľa. Tieto pneumatiky sa vyznačujú tuhou bočnicou, ostrými reakciami na riadenie a vynikajúcou priľnavosťou najmä na suchej vozovke. To sú všetko aspekty, ktoré bežne používaným ekologicky a komfortne zameraným pneumatikám chýba. Samozrejme, nový športový adaptívny podvozok DCC verzie GTX je naladený tak, aby s týmito pneumatikami vedel dokonale spolupracovať, a preto rozdiel v komforte oproti bežným verziám nie je nijako zásadný.

GTX má taktiež rozdielne naladené stabilizátory. Štandardne sa ponúka s progresívnym riadením. Predná náprava je typu MacPherson a o precízne vedenie stopy sa stará až päťprvková zadná náprava.

Zmenila sa hlavne kontrola pohybov karosérie. ID.3 GTX by malo teraz s väčšou istotou zvládať väčšie prenosy hmotnosti. V skratke - auto je agilnejšie. Môže za to aj prepracovaný systém Vehicle Dynamics Manager, ktorý využíva viac senzorov než doteraz a zjednocuje všetky jazdné systémy vozidla do jednej riadiacej jednotky. ABS, ESP, DCC a elektromotor tak dokážu spolupracovať, aby umožnili vodičovi čo najefektívnejšie vykonať manéver, ktorý práve požaduje.

Najvýkonnejší

Na pohon slúži najvýkonnejší elektromotor, aký má Volkswagen k dispozícii. Nájdeme ho na zadnej náprave verzie GTX Performance, kde dosahuje maximálny výkon 240 kW (326 k)! To znamená zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 5,7 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na magických 200 km/h.

Ani základná verzia GTX na tom nie je zle. Tá posiela na zadnú nápravu výkon 210 kW (286 k). Jej silnou stránkou je vysoká efektivita. Podľa normy WLTP dosahuje dojazd až 604 km! Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá aj tomuto modelu pod 6 sekúnd (konkrétne 5,9 s), čo je hodnota ekvivalentná s modelmi Golf GTI. Maximálna rýchlosť tu je taktiež elektronicky limitovaná, tentokrát na 180 km/h.

Rýchle je aj nabíjanie. Z 10 na 80 % trvá iba 26 minút, a to vďaka maximálnemu nabíjaciemu výkonu až 185 kW. Nová 79 kWh batéria má prepracované chladenie a dokáže dlhšie udržať maximálny výkon. Aj preto bola jasnou voľbou pre nové ID.3 GTX.

Jemné náznaky

To, že sa pozeráte na model ID.3 vo verzii GTX, prezradia iba detaily. Napríklad špecifické denné svietenie v prednom nárazníku, zatmavené detaily a mriežka v nárazníku, ako aj nové bočné prahy a výraznejší difúzor v zadnom nárazníku. Štandardne sa GTX dodáva na tmavých 20-palcových kolesách.

V interiéri sú hlavnou nápovedou špičkové športové sedadlá. Aby ste sa v nich nešmýkali, sú potiahnuté špeciálnym materiálom ArtVelours Eco, ktorý pripomína mikroplyš. Pekným detailom sú zvýraznenia červenou niťou.

DB2024AU01280_medium.jpg
DB2024AU01288_medium.jpg
DB2024AU01287_medium.jpg
DB2024AU01286_medium.jpg
DB2024AU01285_medium.jpg
DB2024AU01284_medium.jpg
DB2024AU01283_medium.jpg
DB2024AU01282_medium.jpg
DB2024AU01281_medium.jpg
DB2024AU01272_medium.jpg
DB2024AU01279_medium.jpg
DB2024AU01278_medium.jpg
DB2024AU01277_medium.jpg
DB2024AU01276_medium.jpg
DB2024AU01275_medium.jpg
DB2024AU01274_medium.jpg
DB2024AU01273_medium.jpg