Novinky, Elektrické vozidlá / 31. marec 2021 / 3 minúty ČÍTANIA
Volkswagen Project Trinity je predzvesťou auta, ktoré zmení svet elektromobilov
Práve ste po prvý krát videli siluetu auta, ktoré sa aktuálne skrýva pod tajomným názvom Project Trinity. Pôjde o elektrický sedan, ktorého produkcia začne v roku 2026 vo Wolfsburgu, priamo v srdci značky Volkswagen. Auto, ktoré z tohto projektu vzíde, má zmeniť štandardy panujúce na trhu s elektromobilmi.
Projekt Trinity dostal názov podľa latinského slova "trinitas", ktoré znamená "trojica", či "únia troch". Použitý názov má aj svoj dôvod, čas a miesto. "Trojica" má predstavovať novú generáciu elektronickej platformy s nevídane pokrokovým softvérom, zjednodušenie dodávateľskej štruktúry a plne zosieťovanú a inteligentnú produkciu v hlavnom závode vo Wolfsburgu.
AKCELERÁCIA
"Trinity je akýmsi kryštalizačným bodom našej stratégie s názvom ACCELERATE, vlajkový projekt a auto našich snov," tvrdí Ralf Brandsätter, generálny riaditeľ spoločnosti Volkswagen. Novo vyvinutá architektúra vozidla nastaví nové štandardy z hľadiska dojazdu, rýchlosti nabíjania ("s nabíjaním rýchlym ako tankovanie") a digitalizácii.
To nie je všetko. Trinity má spraviť autonómnu jazdu v segmente pasovo produkovaných áut dostupnú pre širokú verejnosť. Do štartu produkcie v roku 2026 dosiahne Trinity druhý a vyšší stupeň autonómnej jazdy, s technickou výbavou pre štvrtý stupeň.
"Využívame náš potenciál v oblasti škáľovanej ekonomiky, aby sme sprístupnili autonómnu jazdu pre čo najširší okruh ľudí a vytvorili neurónovú sieť, podľa ktorej sa bude učiť náš pokrokový softvér. Týmto spôsobom vytvárame podmienky pre kontinuálnu výmenu dát v rámci flotily našich automobilov - napríklad, v oblasti dopravnej situácie," tvrdí Rlaf Brandst(tter.
State of the art
Tento výraz sa používa ako termín pre označenie najmodernejších inteligentných technológií, ktorými by mala hlavná fabrika značky vo Wolfsburgu disponovať. "Absolútne od základov meníme spôsob, akým staviame autá a prinášame revolučné prístupy. Digitalizácia, automatizácia a zjednodušená produkcia hrá v tomto smere výraznú rolu," dopĺňa Brandstätter.
Budúce modely značky, podobne ako Trinity, budú vyrábané v menšom množstve variantov a ich súčiastky budú do veľkej miery štandardizované. Autá budú vychádzať z fabriky v, prakticky, jednom vyhotovení a "plnej výbave". Bude už len na voľbe zákazníka, či sa rozhodne určité funkcie využívať, skrz digitálny ekosystém vo vozidle. Tento prístup by mal výrazne znížiť zložitosť produkcie.
S prístupom vývoja automobilu, ktorý je možné označiť za softvérový produkt, vytvára Volkswagen podmienky pre biznis model založený na dátach. Počiatočné bariéry smerom k individuálnej sa znížia, zatiaľ čo atraktivita užívateľských balíčkov rapídne vzrastie. Volkswagen plánuje generovať dodatočné zisky v užívateľskej fáze života automobilu - z nabíjania a služieb súvisiach s energiou, softvérových fukcií, dostupných na žiadosť zákazníkov či z autonómneho riadenia. "V budúcnosti nebude individualizácia vozidiel závislá od hardvéru v čase produkcie či kúpy. Miesto toho budú zákazníci môcť dopĺňať funkcie svojmu vozidlu podľa želania kedykoľvek, skrz digitálny ekosystém auta", dodáva Ralf Brandstätter.
Facebook Mail |