Testy, Golf / 28. október 2015 / 3 minúty ČÍTANIA
Test VW Golf GTD Variant: V rukách Lucifera
Konečne sa nám Golf GTD Variant dostal do rúk aj na Slovensku. Poviem vám, toľko zábavy sme si pri takej spotrebe ešte nikdy neužili.
Páči sa nám, ako Golf GTD Variant vyzerá. Jeho dizajn je navyše plný vtipných nápadov. V podstate sa jedná o Golf Variant, ale so zníženým podvozkom, väčšími diskami kolies so športovým dizajnom a s nárazníkom, aký má legendárny Golf GTI. Lenže potom prichádzajú na rad úsmevné detaily, ktoré zaručujú, že si GTI s GTD nepomýlite. Napríklad linka pod maskou chladiča, ktorá je šikovne pretiahnutá až do svetiel, nemá ostrú červenú farbu ako v GTI, ale "dieselovú" čierno-striebornú. Čierne sú aj spojlery po stranách zadného okna, zlepšujúce aerodynamiku auta vo vysokých rýchlostiach. Najväčšou parádou sú však športové sedadlá. Z čias prvého Golfu GTI, ktorý ich mal čalúnené v tom čase módnou károvanou červenou látkou, sa toto čalúnenie dostáva aj do dnešného GTI, v ktorom vyzerá nádherne retro. Golf GTD Variant, ktorý je dieselovou alternatívou modelu GTI, tak dostal také isté kárované poťahy, ale v čierno-sivej farbe. Vtipné a veľmi cool riešenie! Samotné sedadlá môžeme rovno pochváliť aj za výborný tvar a dobré držanie tela v zákrutách, ale o tom neskôr.
Vlastne prečo neskôr, poďme hneď k podstate: Zabudnite na predsudky o ťažkých dieselových motoroch, kaziacich jazdné vlastnosti áut. V Golfe GTD sa nebudete nad hmotnosťou motora dvakrát zamýšľať. Stačí ho raz položiť do zákruty… Moment, však to nič nebolo… Tak ešte raz a rýchlejšie… no, už sa tam blížime! Vo finále (na tretí raz :) ) skrátka GTD-čko zatáčalo oveľa lepšie, než by človek predpokladal. V jeho šasi je vrodená ľahkosť, agilita a precíznosť, vďaka ktorým umiestnite auto na ceste na centimeter presne, aj keď idete pekelne rýchlo. Potom nasleduje výjazd zo zákruty a prichádza ďalší šok… Ak máte totiž auto v športovom režime, vydáva dieselový agregát 2,0 TDI veľmi zaujímavý, nasrdený a odhodlaný zvuk. Je síce elektronicky prifarbený, ale tak dobre, že vám to vôbec nebude vadiť. Práve naopak – my sme si ten zvuk užívali. Ďalšie prekvapenie je výkon – 184 koní vyzerá veľmi sľubne aj na papieri, ale keď ich nakŕmite naftou, sú extrémne životaschopné. Stačí ich iba riadne povzbudiť plynovým pedálom a oprú sa do predných kolies krútiacim momentom až 380 Nm v nezvyčajne širokom rozmedzí otáčok – 1 750 až 3 250. Ten záťah je naozaj impozantný. Predbiehanie už nikdy nebude stresujúci manéver. Veď na štvorke zrýchli GTD z 80 – 120 km/h len za približne 6 sekúnd! Testovaná prevodovka DSG si plnila svoju úlohu poctivo a nechávala motor vytočiť takmer k hranici 5 000 otáčok, takže sme mali vždy široké pásmo, s ktorým sa pri bláznení dalo pracovať.
A spotreba? My sme v rámci slušného jazdenia dosiahli 4,9 l/100 km. Pri zábavnej a rýchlej jazde sme nikdy neprekročili 8 l/100 km. Prirátajme k tomu veľký kufor, vymakaný interiér a dostatok priestoru pre všetkých pasažierov a je jasné, že Volkswagen Golf Variant GTD je každodenným hrdinom nadšených šoférov. Aj benzínovým puristom vrelo odporúčame, aby si ho aspoň vyskúšali. :)
Facebook Mail | |
Volkswagen Golf GTD Variant GTD test Golf GTD Variant test |