Testy, Passat / 30. november 2015 / 3 minúty ČÍTANIA
Test VW Passat Alltrack: Manažér na dovolenke

Do rúk sa nám dostal nový VW Passat Alltrack 2,0 TDI 140 kW. Vyskúšali sme si, aké sú jeho vlastnosti v teréne.
Passat Variant je so svojim takmer 640-litrovým kufrom ideálnym spoločníkom na dlhšie cesty a dovolenky. Lenže čo keď takýto výlet zahŕňa aj jazdu po nespevnenej komunikácii? Na tu je tu Passat Alltrack.
Alltrack sa vyznačuje zvýšeným podvozkom s ochrannými odolnými plastami. Kolesá sú väčšie. Náš model obúval 18-palcové kolesá s pneumatikami širokými až 245 mm! So zimnými pneumatikami sa nestratí ani v blate, či na mokrej tráve.
Pohon všetkých štyroch kolies 4Motion je obohatený o špeciálny režim "Off-road", ktorý upraví nastavenie medzinápravovej spojky, prevodovky, trakčnej kontroly a stabilizačného systému pre lepšie rozjazdy a celkovú prejazdnosť v komplikovanejších podmienkach. Aktivuje sa aj asistent zjazdu z kopca, ktorý drží individuálnym pribrzďovaním kolies zvolenú rýchlosť aj na rozbitom povrchu s nerovnomernou priľnavosťou.
Interiér je obohatený o nové dekory či logá "Alltrack".
Ako si teda Passat poradil s terénom? Musíme skonštatovať, že veľmi dobre. Kľúčom k dobrým výsledkom je práve spomínaný režim Off-road. Ten už pri rozjazde nechá viac preklzovať spojku, takže je možné sa s ním pohýňať z miesta jemnejšie a nehrabať zbytočne kolesami. Reakcie na plyn sa zjemnia a prevodovka dlhšie drží nižšie stupne alebo necháva pracovať spojku, čím napodobňuje redukčnú prevodovku. Trakčná kontrola sa nezblázni, ani keď hrabú všetky štyri kolesá a motoru zbytočne neuberá výkon. Podvozok Passatu Alltrack je v teréne príjemne pohodlný, pričom nie je príliš hojdavý, aby auto pri prepružení nenarazilo bruchom o terén.
Aj v šmykľavom zablatenom svahu, kde by autá s pohonom jednej nápravy nemali šancu, sa Alltrack správal suverénne. Skúšali sme aj zastaviť na zablatenom svahu a rozbehnúť sa. Passat okamžite zabral všetkými štyrmi kolesami – žiadne postupné pripájanie zadnej nápravy sa nekonalo – a sebavedome sa dral na vrchol.
Zjazd z kopca zvládal tiež bravúrne, aj keď terénne podmienky naozaj neboli jednoduché.
Najlepšie na tom všetkom je, že jeho vylepšené terénne vlasntosti neprinášajú na ceste zdanlivo žiadne kompromisy. Passat Alltrack jazdí taker na nerozoznanie od klasického Passatu Variant, len je možno o kúsok mäkkší.
Pod kapotou testovaného auta bol motor 2,0 TDI s výkonom 140 kW (190 k). Je to riadna lokomotíva. Je vynikajúco odhlučnený a nevibruje ani pri extrémne nízkych otáčkach, v akých ho prevodovka DSG občas necháva pracovať. Ťahá až do červeného poľa ako bláznivý, pričom pri pokojnej jazde zvládne aj spotrebu 5,2 l/100 km.
Z komfortnej výbavy spomeňme adaptívny tempomat, asistent jazdy v pruhu a asistent jazdy v dopravných zápchach. Konečne sme si aj počas dopravnej špičky mohli oddýchnuť. Za zmienku stoja aj inteligentné LED svetlá, ktoré presne regulujú svoj svetelný lúč tak, aby neoslepovali premávku naokolo. Jazda v noci je s nimi naozajstným zážitkom.
Passat Alltrack je skvelý sprievodca lesmi, poliami aj lúkami, pričom je bezpečný a dobre vybavený. Najlepšie na ňom je, že keď ho na konci dňa odparkujete v meste, bude tam vyzerať rovnako dobre, ako v teréne.
Facebook Mail | |
Volkswagen Passat Alltrack Alltrack 4Motion Passat Alltrack TDI |