Testy, Golf / 7. november 2015 / 3 minúty ČÍTANIA
TEST VW Golf Alltrack: Všade bol, všetko videl...
...Ale Truhlík to nie je! Je to Volkswagen Golf Alltrack :). Do rúk sa nám dostala zaujímavá verzia s motorom 1,8 TSI a prevodovkou DSG. Tušíme, že väčšina Alltrackov bude objednaných s dieselom, ale verte nám, aj benzín má svoje čaro. Najmä ak posiela na všetky štyri kolesá výkon 180 koní. Aký teda je?
Náš testovaný model bol vybavený klasickými tlmičmi – doteraz sme mali skúsenosť len s adaptívnymi. Prvá dobrá správa: nie je sa čoho báť. Kompromis medzi komfortom a dobrými jazdnými vlastnosťami má málokto tak dobre zvládnutý. Vlastne sa ani nedá povedať, že by išlo o kompromis. Golf Alltrack je skrátka pohodlný, ale v zákrutách vás nikdy nezradí. Dokonca by sme ho nazvali zábavným. Geniálny podvozok.
Jedinečnému vzhľadu v štýle Alltrack sa hádam netreba príliš venovať – veď sa pozrite na fotky. Tmavočervená farba s nádychom medovo oranžovej vyzerá na aute vynikajúco najmä na slnečnom svetle. Rovnako vám hádam nemusíme pripomínať možnosti ani ohľadom konektivity. Za zmienku však stojí nový terénny ukazovateľ, ktorý zobrazuje vytočenie kolies, nadmorskú výšku, teplotu oleja a ďalšie zaujímavé údaje, ktoré spestria vaše výlety mimo spevnených ciest.
Najzaujímavejším je však motor. Agregát 1,8 TSI je tichý, nadmieru kultivovaný a poslušný... Teda keď chcete. Ak dostanete chuť, dokáže byť dravý, s pekným športovým zvukom a riadne výkonný. Golf Alltrack s ním dokáže vystreliť z nuly na 100 km/h len za 7,8 sekundy. Pri dynamickej jazde si síce vypýta vyše 8l/100 km, ale pri pohodovej jazde s ním nie je problém podliezť hranicu 7 l/100 km. To je na praktické kombi s pohonom všetkých štyroch kolies vynikajúca hodnota.
Ak je tu ešte niečo, čo stojí za zmienku, sú to adaptívne xenónové svetlomety. Ak si nastavíte v prepínači jazdných režimov "Mode" ich správanie na športové, budú sa do zákruty natáčať veľmi rýchlo, čo oceníte najmä pri jazde na serpentínach. Takisto treba pochváliť vynikajúcu prevodovku DSG, ktorá sa snaží udržiavať motor v úspornom režime, ale keď treba, dokáže bleskurýchle podradiť aj o niekoľko prevodových stupňov.
S Golfom Alltrack sa nám lúčilo ťažko. Takéto praktické auto nebýva často podávané v takom dynamickom balení. Každodenná jazda s Golfom Alltrack sa z rutiny pretavila do koníčka a tajnej túžby mať podobné auto vo svojej vlastnej garáži. Nie veľa áut dokáže byť pohodlných, zároveň dynamických a agilných, praktických a so schopnosťou zdolať aj prekvapivo náročný terén. Golf Alltrack to všetko dokáže a s motorom 1,8 TSI je trochu netradičný, zato o to príťažlivejší.
Facebook Mail | |
Volkswagen Golf Alltrack Golf Alltrack VW Golf Alltrack 4Motion |