Novinky, Testy, Touran / 2. apríl 2014 / 4 minúty ČÍTANIA
TEST: Volkswagen Touran
Aj keď Volkswagen Touran nie je práve najnovším modelom z dielne tejto wolfsburgskej automobilky, do starého železa ešte nepatrí. Naopak, naplno bojuje aj novým akciovým balíkom výbavy Sky.
Ak hľadáte niečo priestrannejšie, vo Volkswagene nebudete mať problém vybrať si. Jedine že by ste sa nevedeli rozhodnúť, pretože možností je naozaj veľa. Ak vám nestačí Golf, môžete siahnuť po Golfe Plus alebo po Golfe Variant. Pre ešte náročnejších je tu Touran a pre najnáročnejších Sharan. Už aj Touran je však plnohodnotné veľkopriestorové MPV, aj keď je menší ako Sharan. Robí sa aj sedemmiestna verzia, no my sme testovali päťmiestnu. Vzadu sú tri samostatné sedadlá s nastaviteľným sklonom operadla. Dajú sa posúvať, všemožne sklápať, vyklápať, alebo aj úplne vybrať. Vtedy sa Touran premení na dodávku s prepravnou kapacitou takmer dvoch kubíkov.
Čas je neúprosný
Volkswagen Touran bol prvýkrát predstavený ešte v roku 2003. Následne v roku 2007 prešiel modernizáciou. Druhému faceliftu sa toto MPV podrobilo v roku 2011. Volkswagen tento model teda priebežne aktualizuje a ani dnes človek nemá pocit, že sedí v zastaralom aute. Jeho vek však prezrádza príbuznosť s úžitkovým modelom Caddy. Podobná je nie len predná časť, ale aj palubná doska z tvrdých plastov. Samozrejme, nejde o presne tú istú palubnú dosku. Navyše na exponovaných miestach má Touran mäkčené plasty. Niektoré veci, napríklad časť stredovej konzoly z tvrdého plastu, sú však úplne identické. Citeľne lepšie je ale odhlučnenie interiéru.
Životný cyklus tohto modelu sa zrejme pomaly blíži ku koncu. Volkswagen však prichádza s akciou, v rámci ktorej ponúka zaujímavú výbavu za zvýhodnenú cenu. V rámci balíka Sky, ktorý stojí 2 270 €, dostanete bi-xenónové svetlomety s automatickým natáčaním, LED diódami na denné svietenie a ostrekovačmi. Nechýba LED osvetlenie tabuľky s evidenčným číslom. Ďalej je okrem panoramatického elektricky ovládaného strešného okna súčasťou balíka Sky aj audio systém s 8-kanálovým zosilňovačom a 10 reproduktormi s celkovým výkonom 250 W. To je už poriadna diskotéka... Cenníková cena tejto výbavy je 3 270 €, čiže balíček Sky prináša úsporu 1 000 €.
Osvedčená klasika
Pod kapotou testovaného auta pracoval známy motor 2.0 TDI vyladený na 103 kW (140 k). Asistovala mu šesťstupňová automatická prevodovka DSG. Tomuto zohratému páru ťažko niečo vyčítať. Prevodovka patrí medzi tie najlepšie na trhu a motor je dostatočne silný aj celkom úsporný. V meste sa spotreba paliva pohybovala okolo 6,5 l/100 km. Mimo mesta nám palubný počítač vyrátal priemer 4,8 l/100 km. Na diaľnici však treba rátať so spotrebou 6,6 litra nafty na 100 km. Nie len že má Touran relatívne veľkú čelnú plochu, ale ručička otáčkomera pri rýchlosti 130 km/h oblizuje údaj 2 500 ot./min.
Zaparkuje aj sám
Volkswagen Touran je ideálne auto aj pre menej zdatných šoférov. Najnovšia verzia jeho parkovacieho asistenta už zvláda nie len pozdĺžne parkovanie, ale aj to kolmé. Stačí systém aktivovať pred nájdením samotného miesta a prejsť okolo neho rýchlosťou menšou ako 40 km/h. Hneď ako auto nájde dostatočne veľkú medzeru, zaparkovať zvládne aj samé. Za volantom sa však nebudú nudiť ani zdatní šoféri. Touran je síce klasické MPV, ale na túto triedu áut sa v ňom sedí relatívne nízko. Nie len vďaka tomu je ťažisko auta nižšie, ako tomu býva v tomto segmente zvykom. V zákrutách sa teda extrémne nenakláňa a problémy mu nerobí ani svižnejšie tempo.
Resumé
Volkswagen Touran ma celkom príjemne prekvapil. Najmä svojimi jazdnými vlastnosťami. To, že v ňom bude miesta na rozdávanie, vie človek aj z obrázkov, ale že je to auto na ceste tak stabilné, to som nečakal. Tiež sa mi páči, že aj keď je už na niektorých detailoch cítiť zub času, Volkswagen auto neustále modernizuje, vďaka čomu sa drží na špičke segmentu.
Základná cena modelu – Volkswagen Touran 1.2 TSI Trendline: 17 830 €
Základná cena testovanej verzie – Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG (103 kW) Highline+Sky: 31 730 €
Záruka: 2 roky (predĺženie za príplatok)
Registračná daň na testované auto: 327 €
Technické údaje:
Motor
Typ motora: radový, vznetový
Valce/ventily: 4/16
Zdvihový objem : 1968
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: 103 (140)/4200
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: 320 /1750-2500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť : 199
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h : 9,9
Spotreba - mesto/mimo/kombi : 7,0/5,0/5,7
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor : 695-796/1989
Objem nádrže : 60
Pohotovostná hmotnosť : 1583
Rozmer pneumatík: 205/55 R16
Dĺžka : 4397
Šírka : 1794
Výška : 1674
Rázvor : 2678
Zdroj: www.autogratis.sk
Facebook Mail |