Testy, Touareg / 15. apríl 2014 / 3 minúty ČÍTANIA
Test: Volkswagen Tiguan s paketom R-Line
Niektoré autá nestarnú, ale zrejú. VW Tiguan nikdy nepatril medzi výstredných, s paketom R-Line však priťahuje pohľady snáď ešte viac ako zamlada.
Volkswagen Tiguan je typickým príkladom auta, ktoré starne viac než dôstojne. Má svoje roky, no vďaka priebežným úpravám vzhľadu aj techniky má stále čo povedať a oprávnene naháňa strach aj podstatne mladšej konkurencii. Testovaný exemplár bol navyše vybavený atraktívnym športovým paketom R-Line, zmodernizovaným turbodieselom 2.0 TDI, sedemstupňovou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies. No povedzte, nebrali by ste ho?
Paket R-Line ho od konfekcie odlišuje upravenými nárazníkmi, lakovanými prahmi, spojlerom na zadnej hrane strechy a všadeprítomnými nápismi, hlásajúcimi príslušnosť k tejto edícii. Zabudnúť by sme nemali ani na 18-palcové disky kolies (pneumatiky 235/50 R 18). Niekoľko decentných doplnkov nájdete aj v kabíne, pri konfigurovaní takéhoto auta však nesmiete zabudnúť, že každý špás niečo stojí.
Niečo za niečo
Ak od športovo ladeného Tiguanu čakáte jemnú a plavnú jazdu, trochu vás sklameme. Aby konštruktéri udržali jeho vysokú karosériu pod kontrolou, podvozok patrične pritvrdili. Boj s bočnými náklonmi tak síce vyhráva, no napriek "balónovým" pneumatikám poriadne búcha o asfalt. A čo je horšie, pri prejazde krátkych priečnych nerovností zatrasie celou karosériou. Stačí však zrýchliť a sériové tlmiče razom povolia. Tiguan prestane nadhadzovať zadkom a urobí všetko, aby udržal svoje veľké kolesá v kontakte s asfaltom. Škoda len, že ho k tomu musíte vyprovokovať rýchlou jazdou. Pri uvoľnenom cestovaní krajinou veľa komfortu nepredvádza.
Viac koní aj záťahu
Už pri pohľade naň je jasné, že nie je žiadnou ľahkou váhou. Pohotovostná hmotnosť takmer 1,7 t však nerobí novému motoru žiadne problémy. Pod staronovým označením 2.0 TDI (CFGC) sa totiž ukrýva vylepšená verzia agregátu s kódovým označením EA189. Konštruktéri upravili jeho vstrekovanie, pohrali sa s vnútorným trením pohybujúcich sa častí a dodali olejové čerpadlo s variabilným výtlakom. Výsledkom úprav je max. výkon zvýšený na 130 kW/177 k a krútiaci moment 380 Nm.
V prípade testovanej konfigurácie spolupracoval agregát so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a poháňal všetky štyri kolesá. Zaujímavosťou prevodovky DSG, prispievajúcou k ekonomike prevádzky, bola funkcia "voľnobeh". Ak ju vodič aktivuje, pri každom pustení nohy z plynového pedálu DSG automaticky zaradí neutrál, nechá auto "plachtiť" a v maximálnej možnej miere využíva jeho kinetickú energiu. Stačí sa však jemne dotknúť brzdového pedála, prevodovka zaradí rýchlostný stupeň a Tiguan začne okamžite brzdiť motorom. Mierou zošliapnutia brzdy zároveň určujete, aký rýchlostný stupeň na brzdenie motorom auto využije. V praxi to funguje výborne, takže asi neprekvapí, že medzimestský testovací okruh zvládol Tiguan 2.0 TDI s priemernou spotrebou len 5,9 l/100 km. S narastajúcou rýchlosťou však jeho apetít pomerne prudko rastie a pri diaľničnej rýchlosti 130 km/h (2250 ot./min) si pokojne vypýta deväť litrov. Po meste sme s ním jazdili za 7 až 8 l/100 km.
Zdroj: Magazín Fleet, www.flotila.sk
Facebook Mail |