Novinky, Lifestyle, Golf / 26. január 2014 / 3 minúty ČÍTANIA
Nový Golf Variant – Potešenie pre oči, aj pre rodinu
Volkswagen Golf je kultové auto. Jeho kombi verzia Variant však bola vždy zameraná na rodinu, pričom jej chýbal elegantný dizajn kratšieho hatchbacku. Nový Golf Variant je však iný…
Volkswagen býval pri dizajne Golfu kombi opatrný a konzervatívny. Pri novom Golfe Variant sa však môžete tešiť na rovnako atraktívny dizajn, aký nájdete na "krátkom" Golfe. Pri správnej voľbe kolies vyzerá nový Golf Variant ako rodinný rýchlik. Elegantné línie, športový dizajn, nové zadné svetlá a strešné lyžiny charakterizujú tento nový model. Ani rozrastajúca sa rodinka vám teda nemusí stáť v ceste k hrdému nápisu "Golf" na dverách batožinového priestoru.
Vnútri je to klasický Golf. Nenájdete tu žiadne nemilé prekvapenia. Pár príjemných by sa však našlo. Napríklad naozaj úctyhodný batožinový priestor s objemom 605 litrov, variabilným dnom a zasúvacou roletkou. Ďalej poteší viac priestoru nad hlavou na zadných sedadlách a možnosť sklopenia sedadiel, dokonca aj toho spolujazdcovho! Prevážanie dlhých predmetov teda nebude problém. Zvyšok interiéru je zhodný s hatchbackom – príjemné plasty, dobré sedadlá, nastaviteľný volant a celkovo príjemné prostredie. Výhradu máme len voči lesklému čiernemu obkladu prístrojovej dosky, ktorý môže byť náchylný na odtlačky prstov a na poškriabanie.
Audiofilov poteší kvalitný infotainment systém s veľkou 7-palcovou dotykovou obrazovkou so senzorom priblíženia. Displej teda nie je "zahádzaný" kontextovými tlačidlami, kým sa k nemu nepriblížite prstom.
Tešiť sa môžeme aj na asistenčné systémy od výmyslu sveta – od asistenta rozjazdu do kopca cez adaptívny tempomat až po multikolíznu brzdu, asistent diaľkových svetiel… Škoda, že sa automatizácia dotkla aj ručnej brzdy. Tá je teraz elektronická. Radovánkam na snehu je teda koniec. Ešteže je k dispozícii aj verzia s pohonom 4Motion.
Keď už spomíname pohon, všetky verzie nového Golfu Variant sú vybavené elektronickým samosvorným diferenciálom XDS. Za zhoršených podmienok auto vďaka nemu nachádza trakciu aj tam, kde iným predokolkám preklzujú kolesá a do zákrut sa vrhá sebavedome a isto. Jazdné vlastnosti nového Golfu Variant sú až klinicky dobré. Auto sa nenakláňa a stopu si drží isto, vôbec nepôsobí nervózne. Cítiť, že je ľahší, na ceste pôsobí agilnejšie. Podvozok je dobre odhlučnený a príjemne pohodlný – nerovnosti žehlí bez výraznejších zvukov. Pochváliť treba aj dobré brzdy s príjemne tvrdým brzdovým pedálom. Ponúkané motory TSI a TDI už klasicky úsporné a ešte kultivovanejšie, než predtým. Model, ktorý sme testovali, mal pod kapotou motor 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k). Autu poskytoval naozaj slušnú dynamiku, pričom bol nesmierne tichý naprieč celým spektrom otáčok. Jeho sila sa na cestu prenášala cez robotizovanú prevodovku DSG, ktorá je výnimočne jemná. Pri kickdowne však radí v zbytočne vysokých otáčkach, namiesto toho, aby auto nechala surfovať na vysokej vlne krútiaceho momentu. Prevodovka DSG sa ukazuje v najlepšom svetle pri mestskej prevádzke, keď vodiča ušetrí o kopec práce s prevodovou pákou a spojkou.
Cena nového Golfu Variant sa pohybuje od 14 820 € (1,2 TSI Trendline). Mimochodom, výbavy Trendline sa netreba báť. Obsahuje množstvo komfortných a bezpečnostných prvkov, ako klimatizáciu, kontrolu tlaku v pneumatikách, multimediálny systém s 5-palcovou dotykovou obrazovkou, elektronickú parkovaciu brzdu s funkciou Auto-Hold, Start-Stop systém a plnohodnotnú rezervu. To z Golfu robí za danú cenu robia veľmi zaujímavú propozíciu.
Facebook Mail | |
Golf Variant Golf |