Novinky, Technológie, Štúdie a koncepty, ID / 11. apríl 2023 / 3 minúty ČÍTANIA
Ide sa do finále! Volkswagen ID.7 odhaľuje ďalšie detaily
K uvedeniu novej vlajkovej lode rodiny ID. dôjde už onedlho, poskytne dojazd až 700 kilometrov na jedno nabitie!
Odpočítavanie sa začalo. Svetová premiéra nového ID.7 sa uskutoční v pondelok 17. apríla. Necelý týždeň predtým Volkswagen odhaľuje ďalšie detaily pripravovanej elektrickej vlajkovej lode značky. Ambíciou ID.7 je posilniť zastúpenie značky vo vyššej strednej triede s plánovanými predajmi v Európe, Číne a Severnej Amerike. Volkswagen sa do roku 2030 chystá navýšiť podiel svojich elektrických modelov v Európe na 80 %, nový model má hrať dôležitú úlohu pri budovaní elektrického povedomia o značke.
Posledné testy prebiehajú v Španielsku. Na kľukatých a hornatých cestách v tomto regióne môže naplno ukázať svoje prednosti pri jazde na dlhé vzdialenosti. „S modelom ID.7 sme ešte viac využili potenciál platformy MEB. Použili sme aj výkonnejší a účinnejší elektromotor. Okrem toho sme zlepšili kvalitu ovládania podvozka a mohli sme tak ešte viac zvýšiť komfort jazdy. Kombinácia špičkového pohonného systému, komfortného podvozku a dlhého dojazdu robí z modelu ID.7 dokonalú limuzínu na cestovanie na dlhé vzdialenosti,“ vysvetľuje Kai Grünitz, člen predstavenstva zodpovedný za vývoj.
Vyšší výkon a účinnosť vďaka novo vyvinutému elektromotoru. ID.7 je prvým modelom, ktorý na platforme MEB využíva novo vyvinutý a vysoko účinný pohon z dielne Volkswagenu. Ide o doposiaľ najvýkonnejší elektromotor s najvyšším krútiacim momentom v modeli Volkswagen ID. Pohonná jednotka s interným označením APP550 bola vyvinutá v Kasseli a tam sa aj vyrába. Elektrická sústava bola optimalizovaná predovšetkým z hľadiska spotreby energie a v závislosti od veľkosti batérie sa predpokladá dojazd podľa WLTP až 700 kilometrov a nabíjací výkon do 200 kW. ID.7 sa tak nebojí ani dlhších vzdialeností, ktoré vyžadujú najmä podnikatelia a vodiči fleetových zákazníkov.
Priestranný interiér s novým konceptom ovládania. Kokpit bol kompletne prepracovaný a veľkosť klasických prístrojov bola výrazne zmenšená. Všetky potrebné informácie a upozornenia sa zobrazujú na malom displeji za volantom, ktorý bol zapracovaný do palubnej dosky. Ďalšie dôležité informácie vodič dostáva prostredníctvom head-up displeja s rozšírenou realitou. Srdcom multimediálneho rozhrania je stredový displej infotainmentu s uhlopriečkou 38 cm (15 palcov) s novým rozložením najdôležitejších ovládačov. Napríklad klimatizácia sa po novom zobrazuje na displeji vždy, aby bola poruke a vodič sa k nej nemusel komplikovane prepracovať cez hlavné menu. K dispozícii sú aj konfigurovateľné tlačidlá pre rýchlejší prístup k funkciám.
Sedadlá ergoActive a ešte múdrejšia klimatizácia. Volkswagen vyvinul pre model ID.7 novú generáciu sedadiel pre vodiča a spolujazdca. V závislosti od verzie ponúkajú tieto nové sedadlá až 14 možností elektrického nastavenia s novo navrhnutou masážnou funkciou. Zabudované senzory tiež dokážu na základe teploty a vlhkosti zistiť, či je potrebné sedadlá vychladiť alebo zohriať pre maximálny komfort za volantom. Dôležitou súčasťou klimatizácie sú jej inteligentné výduchy. Ak sa dvere otvoria v podmienkach s vysokými vonkajšími teplotami, inteligentné vetracie otvory v kabíne rýchlo rozvádzajú vzduch na veľkú plochu pomocou dynamických horizontálnych pohybov. Keď cestujúci sedia vo vozidle, prúd vzduchu môže byť podľa preferencií nasmerovaný priamo na telo alebo použitý na nepriame vetranie vnútorného priestoru. ID.7 je prvým modelom značky Volkswagen s takýmto inteligentným systémom riadenia výduchov ventilácie.
Facebook Mail | |
ID. ID.7 novinka EV BEV elektrický sedan limuzína Volkswagen |