Technológie, Eventy, T-Cross, Úžitkové vozidlá / 29. apríl 2015 / 3 minúty ČÍTANIA
Golf Alltrack, GTD a R s veľkými zadkami ;)
Volkswagen Golf už nie je žiadnou novinkou. Dokonca aj jeho kombi verzia Variant je na trhu vyše roka. Portfólio Golfu je teda kompletné. Ibaže... Ibaže by ste si chceli kúpiť menej štandardnú verziu, ako napríklad GTD alebo R aj vo verzii s riadne veľkým kufrom. Alebo vám viac chutia poľné cesty?
Každopádne, možnosť kombinovať výkonný dieselový motor, či nadupané 300-koňové benzínové turbo s karosériou kombi doteraz nebolo možné. O zvýšenom podvozku ani nehovoriac. Až doteraz. My sme boli pozvaní do španielskej Málagy práve preto, aby sme sa presvedčili, že karoséria kombi Golfu vôbec neškodí, práve naopak – možno mu pridáva nové, zaujímavé dynamické parametre.
Ako prvý sme si na test vybrali Golf GTD Variant. S tvárou inšpirovanou Golfom GTI, avšak prispôsobenou pre použitie s Luciferom pod kapotou (namiesto červených liniek sú tu čierne), vyzerá auto zlovestne a dynamicky. Nám sa veľmi páči. Navyše ozaj vynikajúco jazdí! Čo tam po ťažšom naftovom motore nad prednou nápravou! Zákruty vymetá s istotou športového auta. S výkonom 184 koní a krútiacim momentom 380 Nm by nemálo športových áut dokázal potrápiť aj na rovinkách.
Nasledoval Golf Alltrack. Už na prvý pohľad láka jeho výrazný červený lak, šikovne doplnený o matné strieborné doplnky. Zvýšený podvozok ani po nízkom GTD nevyzerá nemiestne. Namiesto toho dodáva Golfu úplne iný šmrnc. S veľkými kolesami a ochrannými plastmi pôsobí Alltrack robustnejšie. Na bežnej ceste vynikne naozaj pohodlným podvozkom s vynikajúcim filtrovaním aj výraznejších nerovností. Jeho esom v rukáve sú prekvapivo dobré schopnosti v teréne, ktoré sme si mali možnosť aj vyskúšať. Pohon 4Motion sa ukázal vo veľmi dobrom svetle a dokázal veľmi účinne simulovať uzávierky diferenciálov.
Čerešničkou na torte bol Golf R Variant. Konečne je na trhu auto, ktoré uvezie vyše 600 litrov batožiny a štyroch ľudí v úplnom komforte, pričom dokáže na stovku vyšprintovať za úžasných 5,1 sekundy. Toto treba zažiť. Najmä so systémom Launch Control, ktorý vás na chvíľku premení na rally jazdca čakajúceho na štart rýchlostnej skúšky. A ten zvuk! Tristo koní si vie poriadne zaerdžať. Golf R sme prevetrali aj na nádhernom okruhu Ascari a ukázal sa tam ako absolútny suverén. Neexistovala situácia, ktorá by ho dostala do úzkych. Z kombi karosérie dokonca vyplývalo aj lepšie rozloženie hmotnosti karosérie, ktoré sa pretavilo do väčšej ochoty zadnej časti vybrať sa jemne bokom.
Autá nás natoľko zaujali, že ku každému napíšeme zvlášť blog doplnený o fotky a možno aj krátke video ;) Pozorne sledujte tento priestor, aby vám nič neušlo! :)
Facebook Mail |