Novinky, Tayron / 9. október 2024 / 5 minút ČÍTANIA

Exkluzívna premiéra: privítajte Volkswagen Tayron!

Mohli ste si myslieť, že Tayron bude iba predĺžený Tiguan, ktorý sa doteraz volal Tiguan Allspace. Volkswagen však na novinke zapracoval dostatočne na to, aby si zaslúžila svoje vlastné meno.

Model Tiguan Allspace bol významným členom rodiny. Bol postavený na relatívne dostupnom modeli Tiguan, avšak ponúkal predĺžený rázvor a možnosť usadiť až sedem cestujúcich, ktorú ste mohli pokojne vymeniť za ešte väčší batožinový priestor, ak ste patrili k obzvlášť náročným zákazníkom. A tých bolo dosť. Svojho času tvorila totiž verzia Allspace viac než polovicu predaných Tiguanov.

Prečo teda zmena mena pri takomto úspešnom projekte? Volkswagen sa rozhodol vybudovať úplne nový model, ktorý by spájal praktickú stránku s prémiovou kvalitou a dizajnom, zodpovedajúcimi veľkosti auta.

Motto znelo: Nech už chcete so svojou rodinou robiť čokoľvek, Tayron vám to musí umožniť.

Väčší

Nový Volkswagen Tayron meria na dĺžku 4 770 mm, na šírku 1852 mm a na výšku 1 660 mm. V porovnaní so súčasným modelom Tiguan je dlhší o 231 mm, z toho o 114 mm sa predĺžil rázvor na 2 791 mm.

V porovnaní s predchádzajúcim modelom Tiguan Allspace je Tayron dlhší o 42 mm a širší o 13 mm. Zadné sedadlá sú samozrejme individuálne posuvné a nastaviteľné v širokom rozsahu. Inžinieri čarovali s priestorom, aby sa aj v 7-miestnej konfigurácii dokázal nafúknuť z takmer nepoužiteľných 230 na 345 litrov! Pre predstavu, to je objem batožinového priestoru modelu Volkswagen Golf.

Sklopením tretieho radu sedadiel získate vyše 850 litrov na batožinu a po sklopení aj druhého radu už prestáva zmysel udávať objem v litroch. Dva kubíky znie lepšie.

Dizajnové zmeny

Tayron nie je iba natiahnutý Tiguan, ale SUV s vlastnými dizajnovými prvkami. Iná, užšia maska chladiča vizuálne viac rozširuje auto, sú tu kompletne nové nárazníky, kapota a dokonca aj svetlomety! Tie môžu obsahovať IQ.Light HD Matrix technológiu s dokopy až 38 400 diódami osvetľujúcimi vozovku.

Zadné svetlá obsahujú OLED technológiu so segmentmi usporiadanými do trojrozmerného obrazca. Je to veľmi pekné a efektné. Animácie a čačky sú už samozrejmosť. Bočný profil odhalil ešte jednu zásadnú zmenu oproti modelu Tiguan, a to sú blatníky, ktoré nie sú dokonale oblé ako v prípade modelu Tiguan, ale sú jemne štvorcové.

Vnútri nájdeme kompletne novú palubnú dosku. Panel s displejmi už nie je voľne stojaci na palubnej doske, ale je krásne zapracovaný do nej. Nad ním vytŕča kožou obšité tienidlo po vzore modelu ID.7 a pod ním je dekor, ktorý môže byť napríklad zo skutočného dreva. Tiahne sa cez celú šírku kokpitu. Je to veľmi elegantné, pekné a aj praktické. Zvyšok kokpitu je už Tiguan, spolu s multifunkčným otočným voličom medzi prednými sedadlami.

Môžete tu mať novú generáciu sedadiel ergoActive Plus s 10 tlakovými vankúšmi schopnými vás naozaj kvalitne pomasírovať. Pribudli nové programy a druhy masáže. V ponuke je samozrejme vyhrievanie aj ventilácia. Od verzie Elegance ponúka Tayron aj akustické čelné sklo v spojení s dvojitým akustickým presklením na predných aj zadných dverách. Tým sa zníži hladina hluku v kabíne až o 5 dB.

Motor podľa chuti

Tayron prichádza s mimoriadne širokou paletou motorov. V ponuke sú štvorvalce spaľujúce naftu, benzín a aj také, ktoré spolupracujú s elektromotorom. Všetky spolupracujú s prevodovkou DSG. Základ tvorí mild-hybridná jednotka 1.5 eTSI s výkonom 110 kW (150 k). V ponuke je aj skvelý motor 2.0 TSI s výkonom buď 150 kW (204 k) alebo 195 kW (265 k). Oba sú štandardne spojené s pohonom všetkých štyroch kolies 4Motion. Naftové motory zastupuje 2.0 TDI s výkonom buď 110 kW (150 k) alebo 142 kW (193 k), pričom ten výkonnejší sa opäť dodáva s pohonom 4Motion. Najvýkonnejšie verzie so štvorkolkou dokážu ťahať príves s hmotnosťou až 2,5 tony.

K dispozícii sú aj dva plug-in hybridy s celkovým výkonom buď 150 kW (204 k) alebo 200 kW (272 k). Podporujú DC nabíjanie a čisto elektrický dojazd hravo presiahne hranicu 100 km aj v reálnej premávke.

V oblasti podvozka sa môžeme tešiť na štandardnú konfiguráciu s nápravou MacPherson vpredu a multilinkom vzadu. Za príplatok sú k dispozícii nové dvojcestné tlmiče DCC Pro, ktoré dodáva Kayaba. Tayron sa má vyznačovať naozaj špičkovým komfortom jazdy.

Takže kedy a za koľko?

Isto sa pýtate, kedy sa Volkswagen Tayron dostane k nám. A my túto informáciu máme. Dokonca aj s predpokladanou cenou.

Takže: predpredaj modelu Volkswagen Tayron sa začne už v novembri, pričom predpokladaná cena začína na úrovni 39 990 eur, čo je za také veľké SUV rovno aj s mild-hybridom a automatickou prevodovkou až nečakane priaznivé.

VW Tayron premiera 014.jpg
VW Tayron premiera 032.jpg
VW Tayron premiera 031.jpg
VW Tayron premiera 030.jpg
VW Tayron premiera 029.jpg
VW Tayron premiera 028.jpg
VW Tayron premiera 026.jpg
VW Tayron premiera 021.jpg
VW Tayron premiera 020.jpg
VW Tayron premiera 018.jpg
VW Tayron premiera 017.jpg
VW Tayron premiera 016.jpg
VW Tayron premiera 015.jpg
VW Tayron premiera 002.jpg
VW Tayron premiera 013.jpg
VW Tayron premiera 012.jpg
VW Tayron premiera 011.jpg
VW Tayron premiera 010.jpg
VW Tayron premiera 009.jpg
VW Tayron premiera 008.jpg
VW Tayron premiera 007.jpg
VW Tayron premiera 006.jpg
VW Tayron premiera 005.jpg
VW Tayron premiera 004.jpg
VW Tayron premiera 003.jpg

Súvisiace články

Testy, Tiguan

PRVÉ DOJMY: Aký je Volkswagen Tiguan?

Technológie, Passat, Tiguan

Ako fungujú nové adaptívne tlmiče DCC Pro?

Novinky, Tiguan

Svetová premiéra: Toto je nový Volkswagen Tiguan! Má NEUVERITEĽNÉ svetlá!

Súvisiace články

Testy, Tiguan

PRVÉ DOJMY: Aký je Volkswagen Tiguan?

Technológie, Passat, Tiguan

Ako fungujú nové adaptívne tlmiče DCC Pro?

Novinky, Tiguan

Svetová premiéra: Toto je nový Volkswagen Tiguan! Má NEUVERITEĽNÉ svetlá!