Štúdie a koncepty / 22. jún 2015 / 3 minúty ČÍTANIA
Druhý život štúdií – 3.diel
Chcete mať prehľad o tom, čo sa deje s konceptmi, ktoré Volkswagene vymyslí, skonštruuje a predstaví verejnosti? Tak nás sledujte…Prinášame už tretí diel.
Každý významný automobilový výrobca okrem nových sériových modelov na veľkých medzinárodných autosalónoch prezentuje aj "Concept Cars" – funkčné štúdie, ktoré zhmotňujú nejakú ideu koncepcie či dizajnu alebo prezentujú nový druh pohonu. Niektoré zostávajú iba v štádiu prototypov, iné pomerne verne naznačujú budúce sériové modely. Pozrime si pár príkladov z kuchyne Volkswagen od roku 2010 po rok 2014 :).
New Compact Coupé (2010)
Na autosalóne v Detroite mala premiéru štúdia klasického dvojdverového kupé s nadčasovým dizajnom a dĺžkou 4,54 m. Hybridný pohon zložený z benzínového motora 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a elektromotora 20 kW so 7-stupňovou prevodovkou DSG zabezpečoval spotrebu iba 4,2 l/100 km. O rok neskôr vyšiel na cesty aktuálny sériový model Jetta, ktorý o ďalší rok dostal aj hybridný pohon štúdie.
Bulli (2011)
K obľúbenej téme klasického mikrobusu sa vrátila aj štúdia s dĺžkou 3,99 m. Zvláštnym detailom bolo priebežné sedadlo vpredu, ktoré po sklopení operadla a sklopení operadla zadného sedadla umožnilo vytvoriť v kabíne pohodlné lôžko pre dve osoby. Štúdiu poháňal elektromotor s výkonom 85 kW (v prepočte 115 k) napájaný batériou s kapacitou 40 kWh, umožňujúcou dojazd 300 km. Maximálna rýchlosť 140 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,5 sekundy predstavovali na elektromobil slušnú dynamiku. So sériovou výrobou sa od začiatku nepočítalo, no rovnaký motor možno od roku 2014 nájsť pod kapotou sériového modelu e-Golf.
Cross Coupé (2012)
Na báze modulárnej stavebnice komponentov s priečne uloženým motorom MQB vznikla štúdia kompaktného SUV Cross Coupé, ktorá mala premiéru na ženevskom autosalóne. Päťdverová karoséria dlhá 4,36 m mala vďaka nižšej streche a dozadu posunutej kabíne posádky siluetu kupé. Pohon Plug-In-Hybrid zložený z turbodiesela 2.0 TDI a dvoch elektromotorov dosahoval celkový systémový výkon 225 kW (306). Dnes už nie je tajomstvom, že podobný dizajn bude Tiguan druhej generácie, ktorý by mal prísť na jeseň tohto roka.
Golf Variant HyMotion (2014)
Na Los Angeles Auto Show na jeseň minulého roka mala premiéru štúdia kombi poháňaného palivovým článkom na vodík. Demonštruje možnosti jednoduchej adaptácie stavebnice MQB pre alternatívne pohony. Palivo je v tlakových nádržiach pod podlahou batožinového priestoru, v motorovom priestore je okrem elektromotora s výkonom 85 kW aj palivový článok, vyrábajúci rekombináciou vodíka elektrickú energiu. Vozidlo bez emisií je prakticky pripravené pre sériovú výrobu, no v Európe zatiaľ chýba infraštruktúra zásobovania vodíkovým palivom.
Facebook Mail |