Lifestyle, Passat / 26. február 2015 / 3 minúty ČÍTANIA
Volkswagen Passat Alltrack: Život na vysokej nohe
A je to tu! Veľmi obľúbené oplastovanie a zdvihnutie karosérie sa po Golfe Variant nevyhlo ani Passatu Variant a výsledkom je... Passat Alltrack!
S tým "oplastovaním a zdvihnutím" sme to trochu zjednodušili, pretože zmeny siahajú oveľa ďalej. Poďme však pekne po poriadku. Passat Alltrack vychádza zo známeho kombi Passat Variant. Rozoznáte ho jednoducho. Jeho blatníky sú lemované úzkym pásom matného čierneho plastu. Rovnaký materiál zdobí aj nárazníky. Tie sú ďalej zvýraznené chrómovými doplnkami a v porovnaní s "cestným" Passatom majú mierne odlišný tvar. To všetko završujú kryty nábehových hrán a bočných prahov vyhotovené v antracitovej farbe, ktoré slúžia na ochranu podvozka pri prechádzaní terénom. Keby niekomu stále nebolo jasné, na aké auto sa pozerá, prezradí mu to štítok s nápisom "Alltrack" v maske chladiča. Môžeme sa tešiť aj na nový dizajn kolies s priemerom 17, 18 alebo až 19 palcov.
Názov Alltrack však neznamená iba zmenenú vizáž. Karoséria Passatu Alltrack sedí o 27 mm vyššie od zeme. Majiteľ tak nemusí od napätia škrípať zubami, či neoškrie podvozok, ak náhodou prechádza ľahším terénom. Vyšší podvozok by však bez pohonu všetkých štyroch kolies bol na nič a preto má Passat na veku kufra veľavravný nápis 4Motion. Takže klasika – Haldex piatej generácie, permanentná štvorkolka, okamžité reakcie, proaktívne správanie... Zo skúseností vieme, že v spolupráci so šikovnou elektronikou dokáže tento pohon všetkých kolies hotové divy! Spomeňme aspoň elektronickú uzávierku diferenciálu EDS a XDS+, ktoré pomocou pribrzďovania jednotlivých kolies prenášajú výkon tam, kde je najviac potrebný. Pre ešte väčšiu všestrannosť je tu adaptívny podvozok. Alltrack tak poteší rodinu komfortom a zároveň nadšeného šoféra istými jazdnými vlastnosťami :).
Dobrodružný Passat Alltrack vás láka aj k ďalším zážitkom: čo takto ísť niekam na camping? Bez problémov – vďaka ťažnej kapacite až 2 200 kg (1 800 kg pre motor s výkonom 110 kW) pre brzdený príves môžete vziať naozaj veľký karavan. Cúvanie s ním nebude problémom vďaka systému Trailer Assist.
Ostatné asistenčné systémy z bežného Passatu sú tu tiež. Spomeňme Head-Up Display, digitálnu prístrojovú dosku, adaptívny tempomat, asistent jazdy v dopravnej zápche... Zoznam je naozaj dlhý.
A čo motory? Alltrack dostane to najlepšie, čo má Volkswagen v ponuke. Pod kapotou tak bude mať minimálne 110 kW/150 koní (predpokladáme, že z motora 1,4 TSI s vypínaním valcov ACT). Ďalší benzínový motor mu dáva výkon až 162 kW/220 koní. To bude asi 2,0 TSI. Pri dieseloch je hádanie jednoduchšie. Dvojliter s jedným turbom vyprodukuje 110 – 140 kW/150 – 190 koní a dve turbá z neho vytlačia až 176 kW/240 koní podporovaných poriadnym krútiakom ;).
Volkswagen Passat Alltrack budeme môcť naživo vidieť v Ženeve. Buďte si istí, že tam budeme a prinesieme vám fotky priamo z miesta :)!
Facebook Mail | |
Passat VW Volkswagen Passat Alltrack Alltrack |