Novinky, Lifestyle, Golf, Verzie R / 30. apríl 2014 / 3 minúty ČÍTANIA
AKTUALIZOVANÉ: Golf R 400 – Zo štvorvalca 400 koní a takmer 300 km/h!
Volkswagen posúva hranicu pojmu hothatch do dimenzií, o ktorých sa nám pred pár rokmi ani nesnívalo.
AKTUALIZÁCIA: Prinášame vám čerstvé fotky jednak priamo od VW ale tiež z výstavy v Pekingu, kde Golf R 400 zažil výstavnú premiéru. Je potvrdené to, čo sme pred týždňom iba tušili - Golf R 400 má svojich 400 koníkov zo štvorvalca. Jeho dizajn je naživo ešte lepší než na pôvodných skicách a rozhodne si ho nenechajte ujsť. Podľa našich informácií sa R 400 môže pokojne dočkať výroby. Všetko závisí od prijatia verejnosťou a samozrejme od chuti šéfstva dať nám najvýkonnejší hothatch všetkých čias!
Žeby nový pojem? Super hot hatch? Autosalón v čínskom Pekingu sa koná takmer súčasne s tým v New Yorku. Zatiaľ čo v New Yorku ukázal VW skice Jetty CC, v Pekingu sa chystá na koncept Golf R 400.
Super Golf R
A to je trocha iná kategória. Lebo mať v kompaktnom aute strednej triedy naládovaných 400 koní a 450 Nm krútiaceho momentu je už aj na nás trošku veľa... Uf!
Čo však vzbudzuje najväčšie otázniky je to, čo má Golf R 400 Pod kapotou. Pretože ak tam má štvorvalec 2,0 TSI, tak je to naozaj dychberúci výkon.
Totiž, dostať zo šesťvalca 400 koní v dnešnej dobe nie je také náročné. O niečo náročnejšie je to pri päťvalcoch, no vytlačiť z jedného valca 100 koní, to už naozaj patrí do kategórie "ňeno:mááálne"
Je to akoby Lamborghini Gallardo malo zo svojho desaťvalca sériovo 1000 koní... Alebo ešte lepšie, je to akoby Bugatti Veyoron vytiahol zo svojho šestnásť valca 1600 koní (skúste to aj s osemvalcom, násobilka je to ozaj ľahká :) ). A to pozor! Žiaden tuning, ale séria! To znamená mieru spoľahlivosti, ktorá musí ísť ruka v ruke s poskytnutou zárukou a to znamená neuveriteľnú inžiniersku zručnosť.
Ak by si však Golf R 400 pomohol nejakou tou barličkou v podobe jedného, či skôr dvoch valcov, prípadne by do R-ka pridal nejakú tú električku, bolo by to zaujímavé auto s obdivuhodným výkonom. A bodka. Máme však pocit, niekde okolo žalúdka, že to tak predsa len nie je. Šéfinžinier Volkswagenu sa pred pár mesiacmi nechal počuť, že dnešné technológie umožňujú dostať štvorvalec aj na magickú hranicu 400 koní... V súvislosti s týmto tvrdením tak možno predpokladať... no veď viete čo.
Super Golf je síce len na skici, no v blízkej budúcnosti môžeme okrem presnejších informácií očakávať aj aspoň renderovú podobu konceptu. No a potom... Potom ho možno uvidíme aj v uliciach...
Na prvý pohľad je jasné, že koncept sa od Golfu R líši ešte športovejším vzhľadom. Predpokladom je, že by mal mať istejší posed (nasvedčujú to rozšírené "blatníky") mal by byť nižší, aerodynamickejší mal by byť iba trojdverový. Keďže vychádza z R-ka, opäť môžeme predpokladať, že si zachová pohon 4x4, no už teraz vieme, že tento koncept ráta s použitím ultraľahkých materiálov. Strecha z karbónových vláken k tomu samozrejme patrí. Odľahčenie, silnejší motor a širšie pneumatiky umožnia Golfu R 400 zrýchliť z 0 na 100 km/h za obdivuhodných 3,9 sekundy, pričom ručička rýchlomera sa zastaví až na rýchlosti 282 km/h.
Zdroj: www.podkapotou.zoznam.sk
Facebook Mail |