Lifestyle, Golf / 5. jún 2015 / 4 minúty ČÍTANIA
Nájdite pre seba ideálny Golf
Golf ako jeden z tradičných pilierov značky Volkswagen v minulom roku oslávil štyridsiatku, no pretože sa vyrába už v siedmej generácii, je stále mladícky svieži.
Vybojovať si status svetového bestsellera z počtom vyše 30 miliónov predaných kusov by nebolo možné, ak by zostal modelový program obmedzený na dve verzie karosérie, dva motory a dve verzie vybavenia, ako to bolo pri spustení výroby v roku 1974. Okrem rozširovania ponuky motorov v priebehu generácií prichádzali nové verzie karosérie. Už v prvej generácii to bol kabriolet, v tretej pribudlo kombi. Dnes má Golf vyše 160 rozličných verzií, v ktorých si každý zákazník nájde pre seba tú ideálnu. Pozrime sa na ne bližšie, ale pekne postupne, najprv základné verzie a nabudúce si predstavíme tie špeciálne :).
Golf
S trojdverovou a päťdverovou karosériou Golf predstavuje vyzretý a vyvážený automobil nižšej strednej triedy so širokou ponukou motorov. Tri verzie vybavenia Trendline, Comfortline a Highline sa dajú doplniť z bohatej ponuky prvkov vybavenia na želanie. Vnútorné rozmery kabíny sú vďaka rázvoru 2,64 m a priestorovo úspornému usporiadaniu agregátov vďaka modulárnej stavebnici komponentov MQB aj v treťom roku výroby na aktuálnej úrovni, rovnako ako aj batožinový priestor so základným objemom 380 dm3. Vynikajúca ergonómia, dobrý komfort a bezproblémové jazdné vlastnosti oslovujú zákazníkov všetkých vekových a príjmových kategórií. Benzínové motory TSI s objemom 1,2 a 1,4 litra pokrývajú výkonové rozpätie od 63 kW (86 k) do 110 kW (150 k), turbodiesle 1.6 TDI a 2.0 TDI majú výkony 81 a 110 kW (110 a 150 k). Pri väčšine motorov je na želanie k dispozícii 7-stupňové prevodovka DSG s dvoma spojkami, pri najvýkonnejšom motore TDI aj pohon všetkých kolies 4Motion.
Golf Variant
Kombi Variant je od roku 1993 neoddeliteľnou súčasťou modelového radu Golf. Aktuálna generácia, ktorá sa vyrába od roku 2013, má zadnú časť karosérie predĺženú o cca 30 cm, vďaka čomu vznikol batožinový priestor s úctyhodným základným objemom 605 dm3. Sklopením deleného operadla zadného sedadla sa dá ďalej zväčšiť až na 1620 dm3. Praktické prvky ako ovládače na uvoľnenie zadného operadla v batožinovom priestore, dvojitá podlaha batožinového priestoru a štandardné pozdĺžne lišty strešného nosiča umožňujú flexibilnú prepravu rozličného nákladu a športovej výstroje. Tým je Golf Variant univerzálnym variabilným automobilom, ktorý svojim dizajnom potláča akýkoľvek nádych úžitkovosti. Ponuka motorov je prakticky rovnako široká ako pri základnej karosérii, vrátane špeciálnych verzií.
Golf Alltrack
V minulom roku pribudla verzia Alltrack, ktorá sa už predtým osvedčila vo väčšom modelovom rade Passat. Golf Alltrack konštrukčne vychádza z kombi Variant s pohonom všetkých kolies 4Motion. Navonok sa od neho Golf Variant líši o 2 cm zväčšenou svetlou výškou, špeciálnymi 17-palcovými kolesami, odolnejšími nárazníkmi a decentnými plastovými nadstavcami na karosérii. Jazdu mimo spevnej cesty uľahčuje aj osobitný jazdný profil Offroad, aktivovaný stlačením gombíka. Okrem zmeneného režimu regulačných systémov (napr. ABS) zahŕňa aj funkciu kontrolovaného zjazdu zo svahu. Na výber sú tri turbodiesle – 1.6 TDI s výkonom 81 kW (110 k) a 2.0 TDI so 110 a 136 kW (150 a 184 k). Dva najvýkonnejšie motory sú štandardne vybavené 6-stupňovou prevodovkou DSG s dvoma spojkami.
Golf Sportsvan
Golf ako van v aktuálnej generácii nemá dodatkové označenie Plus ale Sportsvan. Má úplne samostatnú karosériu, ktorá je oproti základnému modelu o 13 cm vyššia o 8,5 cm dlhšia, pričom má zväčšený rázvor o 5 cm. Kabína s vyššie položenými sedadlami je vzdušnejšia, batožinový priestor má základný objem 500 dm3. Tri samostatné zadné sedadlá sa dajú pozdĺžne posúvať o 18 cm a sklápať, pri sklopených sedadlách a naložení po strop sa využiteľný objem zväčší na viac ako trojnásobok. Ponuka motorov obsahuje benzínové motory 1.2 TSI a 1.4 TSI s výkonmi od 63 kW (85 k) do 110 kW (150 k) a dva turbodiesle 1.6 TDI a 2.0 TDI s výkonmi 81 a 110 kW (110 a 150 k). Ako alternatíva k manuálnej prevodovke sa montuje 7-stupňová prevodovka DSG s dvoma spojkami.
Facebook Mail |